keskiviikko 24. lokakuuta 2007

Skotlanti MM

Mm -kisat Skotlannissa....
Se olikin aikamoinen reissu. Lennettiin joukolla minä, Make, Aki, Peltsi Amsterdamin kautta glasgowiin, kentältä Ldv -merkkinen auto(?) vuokralle ja yötä vasten ajamaan kohti Fort Williamia. Me tietenkin matkustettiin Maken kanssa auton täysin pimeässä takaosassa, laulaen Kaija Koota.
Perillä odotti Anna Croft tjsp. niminen hotelli, kaikilla omat huoneet ja "parisänky" !

Eka päivä oli vaan ilmottautumista ja radan kävely tietenkin. Rata nyt oli mitä oli, "aika" pitkä ja lopusta suhteellisen loiva. Muuten vaikutti varsin kivalta.

Treenejä sitten ajettiin pari päivää ja kaikki natsas ihan ok, paitsi sitten viimeisenä treenipäivänä tapahtu jotain mikä ois voinu jäädä tapahtumatta.
Oli siis radalla joku spede pysähtyneenä, näin sen jo jonkin matkan päästä, mutta en saanut pysäytettyä pyörää, yritin ohjata sivuun, siitä eteen päin en sitten muistakkaan mitään vasta kun makasin radan sivussa suu täynnä multaa ja aika kujainen olo. Ajelin kuitenkin alas siitä sitten hetken kuluuttua. Käytiin Ensiavussa ja ne sitten pistikin mut heti liinoihin ja sairaalaan, hoh. No olin sitten siellä, kuvattiin ja kaikkea, epäilivät jotain niskanikaman murtumaa, mutta ei sitten kuitenkaan, onneks. Oli vähän orpo olo kun oli hotellille lähdön aika, mulla oli ajoshortsit ja t-paita päällä, ei mitään muuta, ei kenkiä tai mitään. Ei lompakkoa että ois voinu mennä taksilla, enkä ees tienny missä päin olin ja minne päin ois pitänyt lähteä.
Noh, onneks sain joltain paikalliselta kyydin sit hotellille, kiitos siitä.

Seuraavana päivänä oli sitten ne itse kisat, ei kai siinä mitään. Ajettiin kisat ja meni ihan ok, olosuhteisiin nähden. olin 32.

Kaikin puolin mukava reissu ja niin ! Kuvia ehkä tässä joskus jotain sieltä.

tiistai 28. elokuuta 2007

Åre Pm+Mayhem

Niin... Lähdettiin reissuun porukalla:Niko Länsiö, Riku Länsiö, Antti Lampen, Leena Länsiö(huoltaja), Harri Länsiö(mekaanikko).
Keskiviikko iltana lähti laiva Turun satamasta, perus tylsä laivamatka, aamulla aikasin Tukholmassa. Oltiin Iltapäivästä Åressa. Käytiin hakemassa avaimet kämpille, oli muuten ihan siisti talo. Purettiin auto, kasattiin pyörät ja hommattiin hissiliput. Perjantai oli sitten eka ajopäivä, enimmäkseen ajettiin dh-rataa, jonka alku oli aika hirvittävä.. Lauantaina olikin sitten viralliset harjoitukset ja "treenikisa" Harjotukset meni ok, kisassa juuri ennen lähtöäni alko sataa, rata tuli aika tosi paljon liukkaamaksi, kun treeneissä. Kaaduin sitten toka vikaan mutkaan, pyörä vaan lähti alta, tajusin kaiken vasta kun olin maassa. löin pääni ja polven aika huolella. Rullailin kuitenkin maaliin ja olin kolmas jäin ekalle n.4sek. Sunnuntaina oli sitten itse kisa, aamulla pari treenilaskua buranan voimalla. Eka lasku meni suht ok, polven takia ei vaan oikeen pystynyt polkemaan, muuten jees. Olin ekan laskun jälkeen toinen, jäin ykköselle 12 sadasosaa. tokalle laskulle rata kuivui aika paljon, eikä mutarenkaista ollut pahemmin hyötyä enään...
Ei kyllä muutenkaan mennyt kovin hyvin, pyörä jäi KAKSI kertaa kiinni puskiin jotka oli jätetty radalle ja kerran ajoin ohi laiturista ja pyörä jäi kiinni suohon. Noista kun selvisin, niin loppurata tuli kyllä todella kovaa ja rennosti. Olin kuitenki vasta neljäs lopputuloksissa, pienoinen pettymys, mut.. Maanantaina olikin sitten lepopäivä, vaikka olikin älyttömät ajofiilikset koko päivän.. Tiistaista torstaihin ajettiin ja torstaina hissien sulkeuduttua pidettiin kuvaus-sessiot, kuvaajana Mikko Tikka+Videokuvaaja Joni Luomanen. Torstai iltana vähän bileitä, jne... Perjantaina ansaittu vapaapäivä. Lauantai aamusta auton pakkaus ja lähtö kohti Tukholmaa. Ja taas se tylsä laivamatka... Ei tosin tuntunut niin pitkältä, kun ei odottanut perille niin paljoa :D.

Todella hieno reissu taas kerran, tiimi toimi ja saatiin palautetta ! ...=D

maanantai 30. heinäkuuta 2007

Vuokatti Sm

Eli joo Sm kisat oli seuraavana vuorossa. Lähdimme kohti vuokattia jo torstaina, mukana oli Länsiön Niko. niinpäniin, ei pitkälle keretty kun autosta puhkes rengas, oli ruuvi mennyt renkaaseen, ei muutakun vararengas alle. Seuraavaksi Mikkeliin mökillä käymään ja siitä serkuille Kuopioon yöksi. Oli muuten ehkä hauskin ilta ikinä, ihan vaan kännykän avulla toteutettuna, Nikostakin löytyi näyttelijän lahjoja ja ääni muuntautu jopa pelottavan möreäksi, ei ehkä siitä sen enempää.. Pääsimme perille perjantai aamu-päivästä. Siinä päivä meni hommatessa majotusta ja ajellessa Vuokatin uusia traileja, olivat todella jees taas kerran. Lauantaina sitten treenit, Aamulla satoi ja satoi ja satoi... Nukuin suosiolla kahteentoista siis. Iltapäivällä oli jo parempi ilma ja lähdin treeneihin, kaikki meni suht ok, ei ihmeempiä. Rata oli alusta todella hyvä, jyrkkä ja tarpeeksi haastava, alaosa oli melko loivassa mäessä, mutta ei sekään nyt mikään kauhean huono ollut, polkemaan kyllä joutu.
Illalla käytiin Nikon kanssa ihmettelemässä kävellen rataa, siistiä. Ja uimassakin käytiin paikallisessa uimamestassa, sai muuten kävellä 100metriä ja vieläkin oli napaan asti vettä.
Niin ja sitten kisapäivä... Aamuksi lupailivat sadetta, mutta sitä ei onneksi tullut koko päivänä ja saatiin ajella melko kuivalla radalla. Ekalla lasku meni jo suht hyvin, jotain pieniä virheitä tein. Tokalla laskulla rengas puhki.

Tuloksia:

3. Ari Kurvinen RBC 1.46,62 +8,05

tiistai 17. heinäkuuta 2007

Eurooppa turnè

9.kesäkuuta lähdimme Färmin kanssa laivalla Rostockiin, laivamatka oli mitä oli, lattialla nukkumista, ym.
Eka etappi Vesa Virran luo Deggendorfiin, siinä sitten arvottiin pari päivää minne mennään ajamaan, sahattiin vähän kampia, ym. pyöräntuunausta. Seuraavaksi Les Getsiin, päivä pari fraidausta ja sitten montriondiin ranskacupin kisaan. Rata oli vähintäänkin karmiva, niin oli myös itse paikka, 40min ylämäkeä sai ajaa autolla, kisapaikka oli ehkä 3000metrissä, ei ollut aamusin kovin lämmin ei... Rata oli melko ranskalainen, ei siitä sen enempää.
Jäimme vielä kisan jälkeen fraidailemaan Les getsiin ja Morzineen. Oli myös muita suomalaisia paikalla Olli Alanko ja Petri Kuutti, olivat fraidilomalla, ei siis kisoja, lähtivät kai Bad wilbadiin vielä, kai hengissä selvisivät, vaikka ei ole mitään sen jälkeen kuulunutkaan.

Seuraavana Ixs cupin kisa Sveitsin Scuolissa. Rata oli mahtava ja kisajärjestelyt todellakin kohdillaan.
Siinä meni pari päivää treenaillessa, Aki lähti sairaalaan, rikottuaan polven. Itsekkin kaaduin kisa-aamun treeneissä melko pahasti selälleen, dainese todellakin pelasti. Buranan voimalla kisaan, ekalla laskulla kaaduin ja tokalla eturengas puhkesi jo ennen starttia, niin. olin kuitenkin neljäs ajalla 3.55. Vesan aika oli 3.59. Kuvia kisasta: http://www.ridebulle.ch/photos/gallery_ixsscuol07_1.html

Sitten menimme vähän rentoutumaan Vesan kämpille deggendorffiin, niin ja Aki lähti suomeen. Seuraavana päivänä tuli Toni Berg ja Visa Linnalla, pakattiin auto täyteen pyöriä, kamoja, ihmisiä ja lähdettiin Itävallan Leogangiin. Siellä oli siis Ixs cupin toka kisa ja maailmancup kuskit mukana.
Treenejä pari päivää ajettiin ja asuttiin Vesan kanssa autossa, Toni ja Visa melko epäreilusti jossain 8tähden hotellissa.
Itse kisassa olin toinen, pari virhettä tein radan alussa, niistä ois sen 3-4 sek pois saaanu.
Jotain kuvia kisasta.

Kisan jälkeen menimme fraidailemaan Matti Lehikoisen, Brendan Faircloughin, Nico Vinkin ja Hondan mekaanikkojen kanssa, oli melko siisteintä ikinä. Kaaduin myös sähköaitaan, jäin kaulasta kiinni siihen, sekin oli hieno kokemus.

Sitten auton pakkaus, ehkä sadannenviidennentoista kerran ja deggendorffiin. yks päivä lepäiltiin ja sitten mentiin paikalliseen bikeparkkiin pariks päivää ajamaan http://www.bikepark.net/ . Oli Todellakin käymisen arvoinen paikka, vaikka ei mikään kaikista isoin ollutkaan, trailit oli kyllä todella hienoja ajaa ja varmasti löytyy haastetta kenelle vain.....

Viimeinen etappi, Schladming itävallassa, maailmancupin kisa.
Ei kauheen hyvin alkanut kisa viikonloppu mulla, kalusto rikkoja, ja missasin tärkeimmän treenipäivän. Matti onneks sai hommattua mulle Turnerin pyörän lainaan ja pääsin ajamaan kisan.
Toni Berg ajo hienosti 48. ja matti 4. Ei paha.
Itse teen paluun maailmancupin kisoihin mariborissa, uudella kalustolla.

Ei siinä, hieno reissu. Varsinkin Ixs cupin kisat ja Schladming !